Tillämpliga villkor för privata och företagskunder.

Försäljnings- och leveransvillkor för inköpsprodukter på AllBuy.dk

Du kan alltid hitta de nuvarande försäljnings- och leveransvillkoren under "villkor" på www.allbuy.dk.

Villkor och avslöjande skyldighet

När du slutför en beställning får du automatiskt en beställningsbekräftelse med information om din beställning.

Priser

Alla priser är, vid leverans i Danmark, tillämpliga detaljhandelspriser inkl. MOMS. Vid leverans till adresser utanför EU återbetalas moms automatiskt efter leveransen.

Om vi ​​upptäcker ett fel i priset på en eller flera produkter som du har beställt, kommer vi att meddela dig så snart som möjligt och ge dig möjlighet att bekräfta din beställning till rätt pris eller avbryta det.

Under inga omständigheter är vi skyldiga att sälja produkterna till dig till felaktigt lägre pris (inte heller efter att ha skickat leveransbekräftelse) när detta prisfel är uppenbart och kännbart och med lätthet kunde ha upptäckts av dig som ett felaktigt pris. Priserna kan ändras när som helst, men (förutom vad som förklaras ovan) kommer eventuella prisförändringar inte att påverka någon beställning om en beställningsbekräftelse redan har skickats.

Rabatter

Allmänna rabatter

Vi tillhandahåller rabatter till alla kunder i form av olika kampanjer. Om det finns en rabatt på en artikel kommer rabatten redan att dras av från det pris som visas på webbplatsen. På så sätt är priset du ser alltid "ditt pris". Detta följer de nuvarande riktlinjerna från konsumentombudsmannen.

Enskilda rabattkoder 
När det gäller enskilda rabattkoder dras rabatten först vid utcheckningen. Enskilda rabattkoder anges i slutet av inköpsprocessen. Enskilda rabattkoder kan inte kombineras med specialerbjudanden och andra rabatter.

Kvantitetsrabatter

Kvantitetsrabatter kan erhållas genom att skicka en förfrågan tillKontakt Kvantitetsrabatter kan inte kombineras med specialerbjudanden och andra rabatter.

Present kort

Om du har fått ett presentkort från AllBuy kan du använda detta som en betalningsform på www.allbuy.dk genom att ange koden så småningom i inköpsprocessen enligt "Discount Code". Presentkortet behöver inte lösas in en gång, men kan delas in i flera inköp.

Om du har köpt ett presentkort påwww.allbuy.dk gäller detta 1 år från dagen för utfärdandet.

Fördelar för företag och institutioner

Företag och institutioner kan uppnå fördelaktiga villkor efter överenskommelse. Dessa villkor kan inte kombineras med andra erbjudanden och rabatter.

Större beställning på beställningsobjekt

När du köper en produkt som är på förordningen och dess pris är över 2000 euro, samtycker du till att behålla föremålet när du beställs. Detta innebär att du inte kan returnera föremålet eller avvisa leverans när du beställer och bekräftas av leverantören.

Tänk på ditt köp noggrant innan du beställer en artikel på förhandsordningen över 2000 euro. Om du har några frågor eller oro över denna policy, kontakta vårt kundtjänst innan du gör din beställning.

Genom att göra en beställning för en produkt på förbeställning över 2000 euro, samtycker du till dessa villkor.

Betalning

Vid AllBuy.dk accepteras följande betalningsmetoder:

  • Dankort/kreditkort
  • Mobiltäck
  • Banköverföring (kontakta kundservice)
  • Kontanter vid pickup (kontakta kundservice)
  • Vibill
  • Äppellön

Betalningen höjs endast när föremålet skickas.

Kreditkort

Följande kort accepteras på AllBuy.DK: Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron och MasterCard.

På AllBuy debiteras ingen avgift när du använder dan- och kreditkort.

Banköverföring När betalning via banköverföring överförs det totala beloppet före leveransen av artikeln. När du betalar genom banköverföring täcks du inte av invändningssystemet.

Paypal

Om du betalar via PayPal är du inte skyddad av invändningssystemet. Läs mer om villkoren på PayPals webbplats.

Vibill

Betalning via vibill:

När du köper med Viabill får du först dina varor. Efter det måste du betala din månatliga ersättning den 20: e varje månad.

Om du avbryter ditt köp upphör betalningsavtalet på Viabill.

Viabill Finances Köp för upp till DKK 2 000 belopp över 2 000 DKK. Finansierade i samarbete med SparxPress. Om du redan har ett Viabill -konto kostar det 39KR. i avgift varje månad. Läs mer:https://viabill.dk/forretningsbetingelser/premium/

Faktura kunder

Företag och institutioner kan ansöka om att bli faktura kunder. Första beställningen betalas i förväg.

Påminnelseavgift/ränta

Om ingen tid betalas för fakturan/kontoutdraget debiteras en påminnelseavgift DKK 100 per. Påminner. Om det inte betalas efter den andra påminnelsen kommer anspråket om inkasso överskridit och avgifterna debiteras i enlighet med lagstiftningen. I händelse av en försenad betalning krävs också ränta i enlighet med bestämmelserna i räntelagen.

Reservation av belopp

Om du betalar med ett internationellt betalkort kommer beloppet att reserveras omedelbart.

Pengarna är reserverade på ditt kort eller konto tills:

1) Vi höjer beloppet när vi skickar föremålet, eller

2) Tills pengarna släpps genom överenskommelse med din kortutgivare.

Leveranskostnader

Leverans i Danmark

När fraktorder med leveransadress i Danmark, debiteras en leveransavgift på minst 29,95 DKK för beställning enligt 500,00 DKK. Det finns gratis leverans på beställning över DKK 500,00 för paketboxen. Om leverans väljs till en affärsadress eller med distribution debiteras en avgift på DKK14.95.

Postnord: DKK 29.95 - 34.95
GLS: DKK 14,95 - 34,95

Fraktspeditören kan väljas genom utcheckning. Vi förbehåller oss rätten att ändra speditören. Leverans med speditör är alltid bara för trottoarkanter.
Om genomförandet är möjligt kan detta köpas under betalningen.

Beställning som skickas av speditören plockas alltid upp/skickas varje fredag ​​och kan sedan följas av "frakt nr" skickas via post.
Danish Speditions beställning kommer att skickas av speditör:
Per Damgaard APS
http://www.perdamgaard.dk/

Leverans till resten av världen

När leverans utanför Danmark läggs en leveransavgift på 250,00-500,00 DKK för alla beställningar. (När leverans i Tyskland gäller samma kostnader som när leverans i Danmark).

DHL: DKK 250,00 - 500,00

Fraktspeditören väljs av allbuy.dk och kan variera.

Plocka upp

Det är möjligt att hämta och betala din beställning med AllBuy. Emellertid måste ett konkret datum och tid för hämtning avtalas.

leveranstid

Lagervaror skickas vanligtvis samma dag eller dagen efter beställningen.

Föremål som inte finns i lager är vanligtvis 3-7 arbetsdagar för att anlända, men naturligtvis beror på förseningar med tillverkaren.

Om leveranstiden är längre än detta kommer det att anges i samband med ditt köp. Du kommer att få ett e-postmeddelande när din beställning skickas från oss.

Din beställning skickas endast när den är monterad. Detta innebär att vi väntar på att alla beställda varor har anlänt till vårt lager innan vi skickar beställningen.

Leverans utomlands

Vid leverans utomlands gäller samma relation som ovan. Längre leveranstider kan emellertid uppstå, beroende på lokala leveransvillkor.

Notera! Vid leverans utanför EU kan de nationella tullarna ta ut tullar och moms vid leveransen. AllBuy ansvarar inte för huruvida de nationella tullarna kommer att debitera detta belopp eller inte. Ibland debiteras tullen beloppet från transportören, som sedan debiterar det mottagaren.

Eco -Wrapping.

Allbuy.dk Vi erbjuder våra kunder möjlighet att köpa miljövänliga förpackningar som ett extra alternativ för deras beställningar. Med miljövänlig förpackning menar vi förpackningsmaterial tillverkade av återvunnet material eller är biologiskt nedbrytbara och som hjälper till att minska miljöpåverkan av vår förpackning. Den miljövänliga förpackningen är endast tillgänglig för beställningar som skickas i våra egna lådor.

För att köpa miljövänliga förpackningar som ett extra alternativ väljer du bara alternativet under kassningsprocessen på vår webbplats. Kostnaden för den miljövänliga förpackningen är 1 Euro / 7,5 KR, OG kommer att läggas till i din ordning.

Vi tror att det är viktigt att ta ansvar för vår inverkan på miljön och göra vad vi kan för att minska den. Genom att erbjuda miljövänliga förpackningar som ett extra alternativ hoppas vi ge våra kunder möjlighet att göra ett hållbart val när de handlar med oss.

Leverans till Grönland.

Om spotitionen behövs, för att kunna transportera beställningen till en leveransadress på Grönland, kan fraktavgiften vara högre än antas vid köp. Detta kommer att vara ett pris baserat på ett nuvarande erbjudande, från Blue Water Frakt eller RAL.

Återvänd och avbokning rätt

Enligt lagstiftningen har du 14 dagar rätt till uttag när du handlar online. AllBuy erbjuder 365 dagars avbokning rätt. Avbokningsfristen löper ut 365 dagar efter den dag du får dina varor.

Du måste meddela oss inom 365 dagar efter mottagandet att du vill avbryta ditt köp. Du kan göra detta genom att börja returprocessen på www.allbuy.dk/retur.

Om du kontaktar oss via e -post får du ett e -postmeddelande som bekräftar mottagandet av din förfrågan. Du kan inte ångra helt enkelt genom att vägra att ta emot föremålet utan att samtidigt ge oss ett tydligt meddelande om detta.

För att följa avbokningsfristen måste du returnera dina artiklar inom 14 dagar efter det att du meddelar AllBuy som du vill avbryta ditt köp. Du måste betala för paketet själv och det är du som är ansvarig om en skada uppstår under transport.

Återbetalningen görs utan onödig försening, inom 14 dagar efter det att vi fick tillbaka dina varor. Återbetalningen görs till samma betalkort som du använde när du betalade din beställning.

Om du har köpt flera artiklar från oss har du möjlighet att returnera en eller flera artiklar även om de köptes i en beställning. Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaden om du ångrar en del av ditt köp.

Vi kan hålla tillbaka betalningen tills vi har fått föremålet om du inte skickar dokumentation för att ha returnerat det.

Du är ansvarig för eventuell försämring av värdet på varorna, vilket beror på att hanteras annat än vad som behövs för att testa föremålet på det vanliga sätt som du skulle göra i en fysisk butik. Det belopp du kan få tillbaka beror på det kommersiella värdet på produkten, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna. "

Vi rekommenderar att du returnerar objektet i den ursprungliga förpackningen.
Om den ursprungliga förpackningen saknas kan det resultera i en förlust av försämring av föremålet.)

Du måste betala fraktkostnaderna för att återvända till Allbuy.

Vissa artiklar kan inte returneras med normal post. Detta gäller: varor över 35 kg.

Kostnaden för att returnera dessa artiklar förväntas kosta högst: DKK 500,-

Rapportera din återkomst viawww.allbuy.dk/retur Eller använd standardavbokningsformuläret, som du hittar längst ner i handelsvillkoren.


Kontakträtt

Bristsreglerna i inköpslagen kan gälla för varorköp. Du som konsument har två års garanti. Om du får ett fel objekt i förhållande till din beställning eller en skadad artikel, måste du annonsera före en rimlig tid efter att du hittat defekten. Om du annonserar inom två månader betraktas klagomålet i rätt tid.

Klagomål kan tillkännages här: Klagomål. Du kan utöva din garanti genom att skicka tillbaka objektet. Vi betalar dina rimliga utgifter för frakt om klagomålet är berättigat.

Om ditt klagomål är motiverat betyder det att du antingen kan få artikeln att reparera, utbytte, pengarna tillbaka eller en rabatt till priset, beroende på den specifika situationen.

Om klagomålet är motiverat kommer vi att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Objektet måste alltid returneras i rätt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto för avsändning så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

Rapportera alltid din återkomst via www.allbuy.dk/retur

Objektet skickas till:
Allbuy
Post Box 282
6330 Padborg

Vi får bara paket som skickas direkt till adressen.

 Beställning som inte uppfyller AllBuys villkor och uppförda kommer att avbrytas utan föregående meddelande.

NOTERA! En produkt som erhållits defekt på grund av transport måste annonseras inom fem dagar.

Återbetalning av inköpsbeloppet

AllBuy försöker alltid återbetala beloppet med samma betalningsmedel som används i köpet.
Är detta inte möjligt på grund av problem med "utgången transaktions -ID", ändring av betalkort, bankändring eller liknande.
AllBuy kommer att utfärda beloppet på ett presentkort som kunden kommer att skickas direkt via e-post.

Personuppgiftspolicy

För att du ska ingå ett avtal med oss ​​behöver vi följande information: Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.

Vi gör registreringen av din personliga information i syfte att leverera objektet till dig.

Personuppgifterna är registrerade hos AllBuy och lagras i fem år, varefter informationen raderas.

Datakontrollanten på www.allbuy.dk är AllBuy.

Vi arbetar också med ett antal andra företag som lagrar och behandlar data. Företag behandlar endast information för våra räkning och får inte använda dem för sina egna ändamål.

Vi samarbetar bara med dataprocessorer i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.

Som registrerat hos AllBuy har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätten till insikt i vilken information som är registrerad om dig. Dessa rättigheter har du enligt lagen om personuppgifter och utredning i samband med detta korrigeras Kontakt.

Klagomål
Om du som konsument vill klaga på ditt köp måste du kontakta (infoga e -postadress för relevant person/enhet i webbshopen). Om vi ​​inte hittar en lösning kan du skicka ett klagomål till Styrelsens hus, berättade Boden 2, 8800 Viborg viaKlagomålsportalen för styrelsens hus.

För att klaga måste den objekt eller tjänst som du kommer att klaga på att ha kostat åtminstone DKK 1,110 och högst 100 000 DKK för klagomål om kläder och skor, men priset måste dock ha varit minst DKK 720.

När du handlar på en E -markerad webbshop kan du få ditt ärende behandlat gratis - oavsett beloppet. Läs mer här.

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens klagomålsportal här- http://ec.europa.eu/odr  

Pricerunner köpgaranti

Ditt köp hos oss är helt gratis av pricerunner köpgaranti. Det säkerställer dig upp till 50 000 kronor om ett problem ska uppstå i samband med ditt köp. För att täckas av köpgarantin, helt enkelt vara en registrerad medlem i Pricerunner.

För er som inte är medlem i Pricerunner och har besökt oss genom deras tjänst kan du fortfarande få ditt köp säkrat genom köpgarantin. Allt du behöver göra är inom en timme för att registrera dig på deras webbplats. Det är gratis och tar bara ett ögonblick.Registrera dig för att få pricerunner köpgaranti.

PRICERUNNER -köpgaranti kommer att säkra dig vid skada på föremålet vid leveransen, skadat objekt, om ett objekt saknas vid leverans om objektet är felaktigt eller felaktigt eller om leveransen av föremålet misslyckas. Tänk på att beställningen måste riktas till dig personligen.

Om något går fel i samband med ditt köp kommer köpgarantin att täcka dig för både upphandlingskostnader och fraktkostnader. Du får också ersättning för de direkta ekonomiska skadorna du kan ha drabbats av felet. Köpsgarantin inkluderar ingen förlust av värde, saknad inkomst eller andra direkta eller indirekta kostnader.

Besök Pricerunner för de slutliga villkoren och översikten över kategorier som är undantagna från garantin.

Länk till ångra form

Handelsvillkoren uppdaterades senast den 15 januari 2022.

Allmän information

Allbuy.dk / a1
Post Box (282)
6330 Padborg

SE -nummer: 38360574

Alla inköp sker genom:
A1 gmbh
Är gütherbahnhof
24983 HANDEWITT
Tyskland